roellof

probleem met wachtwoord

Sat May 27, 2017 2:12 pm

Hoi

heb mijn raspberry gister opnieuw geinstaleerd en heb de ssh verbinding open gezet.
Nu wil ik via telnet inloggen op mijn vakantie adres maar nu werkt het standaard wachtwoord niet. terwijl het gister nog wel werkte. Had nog geen tijd gehad deze te wijzigen denk doe het nu maar nu werkt het niet meer.

Wie o wie weet een oplossing

MrCdLwd

Re: probleem met wachtwoord

Tue May 30, 2017 9:49 am

Gister werkte het nog wel. Is gister dan voordat je de RPi opnieuw ging inrichten ? Ik denk dat je RPi in je thuisnetwerk een nieuw IP adres heeft gekregen. En als je dan vanaf de camping naar je thuisrouter gaat en dan je router een forward heeft naar een ander IP adres, kun je niet meer bij je RPi. Vermoedelijk geen wachtwoord maar router-forward issue ?

Canedje

Re: probleem met wachtwoord

Fri Jun 30, 2017 8:13 am

MrCdLwd wrote:Gister werkte het nog wel. Is gister dan voordat je de RPi opnieuw ging inrichten ? Ik denk dat je RPi in je thuisnetwerk een nieuw IP adres heeft gekregen. En als je dan vanaf de camping naar je thuisrouter gaat en dan je router een forward heeft naar een ander IP adres, kun je niet meer bij je RPi. Vermoedelijk geen wachtwoord maar router-forward issue ?
Helemaal eens. Klinkt als een router forward issue

Return to “Nederlands”