robinjoo1

moderator

Mon Apr 08, 2013 1:10 pm

hello can i be an moderator

jamesh
Raspberry Pi Engineer & Forum Moderator
Raspberry Pi Engineer & Forum Moderator

Re: moderator

Mon Apr 08, 2013 2:46 pm

No. You will need to have proven you abilities with previous posts etc. And with 2 posts, that's not really enough to go on....!

James
Principal Software Engineer at Raspberry Pi (Trading) Ltd.
Contrary to popular belief, humorous signatures are allowed. Here's an example...
“I own the world’s worst thesaurus. Not only is it awful, it’s awful."

robinjoo1

Tue Apr 09, 2013 8:32 am

ok put when can i use pm system

mahjongg
Forum Moderator
Forum Moderator

Tue Apr 09, 2013 11:48 pm

je kunt persoonlijke berichten versturen (en ontvangen) wanneer je voldoende reguliere posts gemaakt hebt.
Overigens, dit is het nederlandse forum, dus gebruik S.V.P nederlands hier!

cyrano

Thu Apr 11, 2013 12:35 pm

mahjongg wrote:Overigens, dit is het nederlandse forum, dus gebruik S.V.P nederlands hier!
<grin>SVP</grin> :lol:

mahjongg
Forum Moderator
Forum Moderator

Thu Apr 11, 2013 3:09 pm

Moet ik het dan veranderen in A.U.B. ? :lol:

Laatste wat ik hierover heb gehoord is dat SVP tot het normale nederlandse taalgebruik behoort.
Het Nederlands barst dan ook van de buitenlandse leenwoorden, we zijn niet in zuid afrika, en gebruiken gewoon "computer" en niet "rekenaar" om maar iets te noemen......

cyrano

Thu Apr 11, 2013 4:50 pm

Dit is niet het Nederlandse forum, maar het nederlandstalige. Als het het Nederlandse zou zijn, was SVP inderdaad voertaal. 8-)

Het verbazende met Nederlanders is dat ze veel en graag buitenlandse termen gebruiken, maar vaak niet weten wat ze betekenen. Sudderans de pomme, bv. Of, ooit tegengekomen op een Franse camping: "Jus de vache"...

En nu genoeg OT. Sorry.

AutoStatic

Thu Apr 11, 2013 5:55 pm

Het is s.v.p. Dus geen hoofdletters maar wel puntjes.
RPi and real-time, low-latency audio: http://wiki.linuxaudio.org/wiki/raspberrypi
RPi audio repository: http://rpi.autostatic.com/
RPi and audio blog: https://autostatic.com/tag/raspberrypi/

mahjongg
Forum Moderator
Forum Moderator

Thu Apr 11, 2013 6:01 pm

cyrano wrote:Dit is niet het Nederlandse forum, maar het nederlandstalige. Als het het Nederlandse zou zijn, was SVP inderdaad voertaal. 8-)

Het verbazende met Nederlanders is dat ze veel en graag buitenlandse termen gebruiken, maar vaak niet weten wat ze betekenen. Sudderans de pomme, bv. Of, ooit tegengekomen op een Franse camping: "Jus de vache"...

En nu genoeg OT. Sorry.
Bedoel je dat Belgen geen svp gebruiken? Omdat het "s'il vous plaît" betekend en dat dit Frans is, ik wist niet dat de taalsstrijd zo ver ging! :mrgreen:

Ik kan me voorstellen dat "jus de orange" gewoon geinterpreteerd wordt als vruchtensap, maar sap van een koe?? :lol:

cyrano

Fri Apr 12, 2013 12:18 am

mahjongg wrote:Bedoel je dat Belgen geen svp gebruiken? Omdat het "s'il vous plaît" betekend en dat dit Frans is, ik wist niet dat de taalsstrijd zo ver ging! :mrgreen:
Wij zijn niet vies van vreemde woorden. Maar in 't geval van SVP/AUB is er een goede nederlandstalige versie. SVP voegt niks toe, naar ons, zoals steeds, bescheiden gevoel :lol: SVP wordt in Vlaanderen dus niet courant gebruikt. En in Wallonië wordt het vandaag nogal eens STP gespeld :?
Ik kan me voorstellen dat "jus de orange" gewoon geinterpreteerd wordt als vruchtensap, maar sap van een koe?? :lol:
Dat was een Nederlands vriend van me die aan de beurt was om te shoppen. Heel de weg naar de winkel had hij "lait, lait..." lopen herhalen. Maar eens in de winkel ging z'n geheugen weer blank. De Franse mevrouw begreep 'm anders wel :D

Hij heeft ook een ongekend talent voor ongelukkige vertalingen. Ooit gaf hij een Française een vuurtje met de opmerking "attend, je vais 't allumer". Zijn kansen waren meteen verkeken... :mrgreen:

mahjongg
Forum Moderator
Forum Moderator

Fri Apr 12, 2013 12:28 am

Ha, ha! :D

Ik drink geen melk, ik kan er niet goed (meer) tegen. Dus als iemand me melk aanbied zeg ik wel eens sarcastisch dat ik geen "koeiensap" drink, maar ik besef dat "koeiensap" zich niet goed laat vertalen, en men niet zou begrijpen dat ik het grappig/sarcastisch bedoel. :roll:

Return to “Nederlands”